اسپیسر بتن Spacer چیست؟

اسپیسر بتن Spacer چیست؟

اسپیسرها را می توان به قطعه ای کارآمد در صنعت ساختمان نامید که شامل مزایای زیادی چون ایجاد پوشش میلگردی مناسب است یک ضعف که اسپیسر دارد بحث خوردگی میلگردها می باشد. در بحث خوردگی میلگردها هوا، سولفونات ها، رطوبت و کلرایدها با نفوذ به درون بتن میلگردها را دچار خوردگی بتن می کند. جنس اسپیسر ها بنا بر شرایط متفاوت بصورت اسپیسر پلاستیکی، اسپیسر فلزی، اسپیسر بتنی و اسپیسر چوبی تولید می شود. قیمت اسپیسرها بنا به جنس اسپیسر  متفاوت است. اسپیسر پلاستیکی بتن برای رعایت پوشش میلگردها در سازه های مسلح مثل دالها و دیوارها پی ها و سایر احجام بتنی مسلح قابل استفاده بوده و در پروژه های نظیر سد و تونل و سایر ساختمان ها و مستحدثات مصرف می شوند.

اسپیسرها ضمن بالا بردن کیفیت سازه ها به سرعت اجرای عملیات ساختمانی کمک می کنند. استفاده از قطعه سنگ، لوله های فلزی و قطعات چوب برای نگهداری میلگردها و تأمین پوشش بتن مجاز نیست. اسپیسر یا فاصله نگهدار میلگرد قطعه ای دفنی در بتن می باشد که به دلیل ایجاد فاصله بین بتن و میلگرد در سازه های مسلح به کار می رود. گاهى اسپیسر بتن فاصله بین دو میلگرد را حفظ می نماید و گاهى از برخى اسپیسر ها برای ایجاد فاصله بین خاموت و قالب بتن استفاده می شود. اسپیسر های بتن ضمن بالا بردن کیفیت سازه ها به سرعت اجرای عملیات ساختمانی نیز کمک می کنند.

انواع اسپیسر بتن

1. اسپیسر پلاستیکی
2. اسپیسر کفی
3. اسپیسر هارد فیکس
4. اسپیسر ماکس فیکس
5. اسپیسر مینی فیکس
6. اسپیسر یوفیکس
7. اسپیسر دابل فیکس
8. اسپیسر ساید فیکس
9. اسپیسر دیواری
10. اسپیسر گرد

اسپیسر بتن Spacer چیست؟
اسپیسر بتن Spacer چیست؟

اسپیسر بتن تخت

اسپیسر بتن با سطح تخت برای ساختار عناصر عمودی و افقی کاربرد دارد. مزایای استفاده از این اسپیسر ها این است که می توانند فواصل را فیکس و کاور بتن را نسبت به اندازه دلخواه یا نقشه های شرکت مشاور اجرا و بتن ریزی نمود.

اسپیسر بتن گرد

اسپیسر بتن گرد مخصوص سطوح عمودی است که اصطلاحا به آن اسپیسر خورشیدی یا اسپیسر چرخی گفته می شود. مزایای استفاده از این نوع اسپیسر های پلاستیکی این است که، اسپیسر ستون ها علاوه بر ایجاد پوشش بتنی مانع از پیچیدگی شبکه اسپیسر آرماتور بندی ستون می گردد.

اسپیسر بتن پلاستیکی

از اسپیسرهای پلاستیکی برای استفاده سازه های بتنی با اندازه و اشکال مختلف استفاده می شود که از جمله اسپیسرهای ساختمانی می باشند که در صنعت ساختمان کاربرد بالایی دارند

مزایای اسپیسر بتن پلاستیکی

1- فرآیند تولید سریع آن ها
2- قابلیت تولید در اشکال مختلف
3- مقاومت بالا
4- شکل پذیری آسان
5- ارزانترین نوع اسپیسر از لحاظ اقتصادی

مطالب مربوط

کفپوش کابین آسانسور

کفپوش کابین آسانسور

کفپوش کابین آسانسور   کفپوش کابین آسانسور   کفپوش کابین آسانسور متناسب با نوع و طرح داخلی کابین تعیین می‌گردد. تعیین کفپوش مطلوب برای کابین یکی‌از

ادامه مطلب »
کوبیک چیست؟

کوبیک چیست؟

کوبیک چیست؟     کوبیک چیست؟   کوبیک چه می باشد؟ کوبیک نوعی سنگ میباشد که از سالیان پیش برای سنگ فرش خیابان ها ،

ادامه مطلب »
انواع سنگ مشکی

انواع سنگ مشکی

انواع سنگ مشکی   انواع سنگ مشکی انواع سنگ مشکی و کاربردآن سنگ گرانیت یکی‌از بزرگترین سنگ های ساختمانی مو جود در سطح زمین است.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *