جدول های پیش ساخته بتنی

جدول بتنی چیست؟

سازه های بتنی بعد از گذشت سالها  جداول بتنی  به عنوان ابنیه ای با امنیت و استحکام  به عنوان سیل گیرها و نهر های اصلی و هدایت آب های سطحی به عنوان قطعاتی نفوذ ناپذیر ،بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفت .

جدول بتنی از پراستفاده ترین محصولات بتنی در زمینه زیبا سازی و شهر سازی می باشد. از جدول بتنی اکثرا به عنوان مرزبندی بین دو محیط مختلف استفاده میشود

با توجه به اینکه خیابان های هر شهری نمودی از فرهنگ جامعه آن شهر میباشد لذا اصولی وفنّی بودن آنها خیلی مهّم است.

 برای جدول کاری معمولا از قطعات بتن پیش ساخته استفاده می‌شود.

جدول های بتنی معمولا به دو روش تولید می شوند :

۱ – روش معمولی: در این روش بتن در قالب ریخته شده وبعد از گذشت مدتی قالب ها بازشده و پس از عمل آوری مناسب قطعه بتنی حاضر برای نصب میباشد. در روش سنتی برای بیشتر شدن دوام قطعه میبایست نسبت آب به سیمان کمتر شود که به کمک مواد افزودنی روان کننده قابل دسترسی می باشد. در این روش به منظور بیشتر شدن دوام در برابر دوره های یخبندان و آب شدگی استفاده از مواد حبا بزا هم پیشنهاد می شود.

۲ – روش پرسی ( روش پرسی خشک و روش پرسی تر ): در این روش بتن به همان طریق سنتی آماده شده و پس از ریختن در قالب توسط دستگاه پرس زیر فشار میرود و آب از پوسته و هسته مرکزی آن به بیرون میرود. این جداول در مناطق سرد همراه با یخبندان به علت خالی بودن پوسته و هسته آن از آب استفاده شده و در مقابل یخ زدگی مقاوم میشوند.

قالب جدول بتنی

قالب جدول بتنی یک قالب برای ساخت جداولی است که بیشتر در پروژه‌ های شهرداری مورد استفاده قرار می گیرند. این قالب ها در ابعاد و اندازه های مختلفی با توجه به نیاز و نوع کاربری طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش اطلاعات جامع و کاملی را راجع به این قالب بتنی در اختیار شما قرار می دهیم.

کاربرد های جداول بتنی 

 از این قالب ها بیشتر برای پروژه های شهرداری مانند جدول کشی کردن فضاهای سبز و خیابان ها،  جدا کردن مسیرهای رفت و آمد افراد و اتومبیل ها، جدا کردن مسیر های در حال ساخت و جاده های در حال تعمیر، جدا کردن بخش های سبز از مسیر رفت و آمد، جدا کردن مسیرهای رفت و آمد به صورت ظاهری و نمادین، جدا کردن مسیرهای دو طرفه اتومبیل در مسیرهای مختلف و غیره استفاده می شود.

مطالب مربوط

کفپوش کابین آسانسور

کفپوش کابین آسانسور

کفپوش کابین آسانسور   کفپوش کابین آسانسور   کفپوش کابین آسانسور متناسب با نوع و طرح داخلی کابین تعیین می‌گردد. تعیین کفپوش مطلوب برای کابین یکی‌از

ادامه مطلب »
کوبیک چیست؟

کوبیک چیست؟

کوبیک چیست؟     کوبیک چیست؟   کوبیک چه می باشد؟ کوبیک نوعی سنگ میباشد که از سالیان پیش برای سنگ فرش خیابان ها ،

ادامه مطلب »
انواع سنگ مشکی

انواع سنگ مشکی

انواع سنگ مشکی   انواع سنگ مشکی انواع سنگ مشکی و کاربردآن سنگ گرانیت یکی‌از بزرگترین سنگ های ساختمانی مو جود در سطح زمین است.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *