دیوار پیش ساخته شده

دیوار پیش ساخته چیست ؟

نوعی از قطعات پیش ساخته ساختمانی, دیوار پیش ساخته بتنی می باشد این دیوار پیش ساخته یکی از محصولات بتن آماده می باشد و با استفاده از ریخته گری بتن ساخته می شود و در مراحل ساخت آن از یک فرم کلی و مرسوم استفاده میشود.

این دیوارها دارای قالب مشخص و استانداردی هستند که هم اندازه دیوار بتنی و هم کیفیت ساخت آن را مشخص می‌کند. همانطور که ما برای تولید بلوک یا تولید تیرچه نیاز به مواد اولیه و یک قالب مشخص داریم، برای ساخت دیوار بتنی پیش ساخته هم باید این الزامات فراهم شود تا ما بتوانیم آنها را در قالب استاندارد تولید کنیم.

دیوارهای پیش ساخته بخش مهمی از سازه های پیش ساخته را تشکیل میدهند که تحول بزرگی در معماری نوین ایجاد کردند. دیوارهای پیش ساخته انواع متعددی دارند اما همگی آنها در یک وجه مشترک هستند. همه این دیوارها از قطعاتی تشکیل شده اند که از قبل ساخته شده و پس از انتقال به محل مورد نظر باید به هم متصل شوند. 

 در این مطلب قصد داریم شما را با دیوارهای پیش ساخته که یکی از اجزای مهم سازه های پیش ساخته هستند آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

منظور از دیوار پیش ساخته چیست؟

همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، این دیوارها به صورت حاضر و آماده به محل استفاده منتقل می‌شوند و در کارخانه مخصوص خود ساخته می‌شوند. دیوارهای از پیش ساخته که جایگزین خوبی برای آجر، خشت، سفال و گچ و دیگر مصالح ساختمانی سنتی به حساب می‌آید، با پشت سر گذاشتن ساخت و ساز سنتی، تاثیر شدیدی روی کاهش هزینه‌های ساخت یک ساختمان ایفا کرده‌اند. این حجم از محبوبیت دیوارهای پیش ساخته، از مزایای چشم‍گیر این سازه آماده سرچشمه می‌گیرد که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا خواهید شد.

 

مزایای دیوارهای پیش ساخته چیست؟

مزیت دیوار پیش ساخته، تنها به تسریع فرآیند ساختمان سازی محدود نمی‌شود. در واقع از لحاظ فنی این سازه‌های آماده دارای مزایای بسیاری هستند که در لیست زیر، برجسته‌ترین آن‌ها را برایتان قرارداده‌ایم:

. سرعت در اجرا و نصب

  • افزایش امنیت و عمر مفید سازه به واسطه کاهش وزن کلی ساختمان

  • استحکام بالا به دلیل توپر بودن این دیوارها

  • کاهش ۱۵ درصدی مصالح مورد نیاز برای ساخت ساختمان

  • صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های خانوار به سبب عایق بودن این دیوارهای پیش ساخت

  • مقاوم در برابر رطوبت

  • مقاوم در برابر نفوذ حشرات (از جمله موریانه)

  • تسریع ساخت ساختمان تا حدود ۵ برابر

  • کاهش هزینه‌های سربار در ساخت ساختمان

  • کاهش خسارات و صدمات ناشی از زلزله و دیگر بلایای طبیعی

دیوارهای پیش ساخته بتنی

دیوار پیش ساخته بتنی به دلیل مزایای متعددشان کاربرد بسیار وسیعی در ساختمان سازی دارند. این دیوارها از موادی مانند سیمان، سنگدانه، افزودنی، آب و میلگرد ساخته میشوند. دیوارهای پیش ساخته بتنی در ابعاد و اندازه های متنوع قابل استفاده است اما معمولا در پنل هایی با ارتفاع ۷ متر و طول ۶ متر کاربرد دارند. این دیوارهای پیش ساخته مزایای متعددی دارند که مهترین آنها عبارتند از: کاهش هزینه ها به دلیل دو طرف نما بودن، قیمت کم و نصب آسان، قابل استفاده برای هموار و شیب دار و عدم نیاز به هزینه زیاد برای تعمیر و نگهداری این دیوارها.

موارد مصرف 

محصور کردن زمین باغ ویلاها

کارخانه ها

خانه ها و….

نمونه تولیدات دیوار پیش ساخته شرکت پایدار بتن

 

 

مطالب مربوط

کفپوش کابین آسانسور

کفپوش کابین آسانسور

کفپوش کابین آسانسور   کفپوش کابین آسانسور   کفپوش کابین آسانسور متناسب با نوع و طرح داخلی کابین تعیین می‌گردد. تعیین کفپوش مطلوب برای کابین یکی‌از

ادامه مطلب »
کوبیک چیست؟

کوبیک چیست؟

کوبیک چیست؟     کوبیک چیست؟   کوبیک چه می باشد؟ کوبیک نوعی سنگ میباشد که از سالیان پیش برای سنگ فرش خیابان ها ،

ادامه مطلب »
انواع سنگ مشکی

انواع سنگ مشکی

انواع سنگ مشکی   انواع سنگ مشکی انواع سنگ مشکی و کاربردآن سنگ گرانیت یکی‌از بزرگترین سنگ های ساختمانی مو جود در سطح زمین است.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *