قطعات پیش ساخته بتنی

تاریخچه قطعات پیش ساخته 

قطعات پیش ساخته برایاولین بار توسط چوزف پاکستون مطرح شدند،او در سال 1980 قطعات پیش ساخته ای ایجاد کرد و از آنها در ساخت ساختمان ها کمک گرفت .

قطعات پیش ساخته بتنی به صورت مجزا و مستقل از سایر قسمت‌های ساختمان با کمک بتن تولید می‌شود.

زمانی که نیاز به ساخت و ساز سریع وجود داشت و در این زمان بود که سازه ی پیش ساخته با افزایش سرعت در ساخت در عین افزایش استحکام توانست بازار حود را به دست بیاورد و استفاده از آن فراگیر شد .

انواع قطعات پیش ساخته بتنی  

.دیوار پیش ساخته بتنی

.نیوجرسی

.قطعات بتنی مشبک

.دیوار بتنی حصار کشی

مزایای استفاده از دیوار پیش ساخته بتنی

  • سرعت ساخت و ساز بالا: با وجود قطعات بتنی پیش ساخته شما خیلی راحت می‌توانید آنها را مانند پازل در کنار یکدیگر قرار دهید و یک سازه بتنی محکم ایجاد کنید که حتی در برابر زلزله مقاوم باشد.
  • کیفیت استاندارد: در جریان ساخت قطعات پیش ساخته بتنی از مواد اولیه با کیفیت و استاندارد استفاده می‌شود و تمامی مراحل به صورت کنترل شده انجام می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که مهندسین سازه اعتماد بالایی به کیفیت این قطعات داشته باشند و حتی آن را نسبت به دیوار معمولی هم محکم‌تر بدانند.
  • امکان سنجش کیفیت:  اگر قصد بررسی کیفیت دیوار پیش ساخته بتنی یا قطعات را داشته باشید خیلی راحت و بدون کمترین زحمت می‌توانید قسمت بسیار کوچکی از آنها را امتحان کنید و نیازی به تخریب یا شکستن همه قطعه نداشته باشید.
  • صرفه جویی در هزینه: با وجود این قطعات یا دیوارها شما بخش مهمی از هزینه‌های خود را صرفه جویی می‌کنید،شما نیازی به استخدام کارگر ندارید زیرا قطعات بلافاصله با استفاده از جرثقیل به محل نصب انتقال داده می‌شوند.
  • نظم در اجرای پروژه‌های بزرگ: این یک مزیت بزرگ دیگر برای قطعات پیش ساخته بتنی است که شما می‌توانید برای اجرای گام‌های مختلف پروژه‌های بزرگ برنامه ریزی کنید و دقیقاً سرعت انجام پروژه را با توجه به نیاز خود برنامه ریزی کنید.

مطالب مربوط

کفپوش کابین آسانسور

کفپوش کابین آسانسور

کفپوش کابین آسانسور   کفپوش کابین آسانسور   کفپوش کابین آسانسور متناسب با نوع و طرح داخلی کابین تعیین می‌گردد. تعیین کفپوش مطلوب برای کابین یکی‌از

ادامه مطلب »
کوبیک چیست؟

کوبیک چیست؟

کوبیک چیست؟     کوبیک چیست؟   کوبیک چه می باشد؟ کوبیک نوعی سنگ میباشد که از سالیان پیش برای سنگ فرش خیابان ها ،

ادامه مطلب »
انواع سنگ مشکی

انواع سنگ مشکی

انواع سنگ مشکی   انواع سنگ مشکی انواع سنگ مشکی و کاربردآن سنگ گرانیت یکی‌از بزرگترین سنگ های ساختمانی مو جود در سطح زمین است.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *