کفسازی های سخت صنعتی

کفسازی های صنعتی

بتن های سخت صنعتی به دو صورت پودری پاششی و آر ملات در صنعت جهت کفسازی بکار می ­رود.

در نوع اول پودر های سخت کننده  بر روی سطح بتن پاشیده می­ شود. این در حالی است که در نوع آر ملات مخلوط مواد سخت کننده و سنگدانه های شکسته و سیلیس بر روی سطح بصورت خمیر و ملاتی پخش می­ شود.

روش اجرای نوع اول ( پودری – پاششی ) به این صورت است که بعد از قالب بندی و شیب بندی با توجه به دمای هوای پروژه و کارگاه مربوطه بعد از زمان 20 الی 30 دقیقه بعد از گیرش اولیه پودر بر روی سطح پاشش می ­شود. سپس مراحل بعدی کار و لکه گیری رنگ صورت گرفته و ماله پروانه کشیده می­ شود.

در اجرای نوع دوم ( آرملات) یا سنگدانه ای، بعد از قالب بندی بسته به مقدار مواد سخت شونده لازم از 1.5 الی 2.5 سانتی متر بتن ریخته شده در زیر تراز ، شمشه کشی شده و مواد در همزن آماده و حالت خمیری در امده و روی کار پخش شده و مجدد شمشه کشی می­ گردد. در نهایت تا مراحل کامل ماله پروانه و صیقلی می­ گردد.

شایان ذکر است در اجرای 1.5سانتی متر کفسازی آرملاتی 38 الی 40 کیلوگرم در متر مربع مواد سخت شونده سنگدانه ای استفاده می شود . این در حالی است در پودری پاششی در هر متر مربع 4 الی 5 کیلوگرم ماده سخت شونده مصرف می­ شود.

مطالب مربوط

کفپوش کابین آسانسور

کفپوش کابین آسانسور

کفپوش کابین آسانسور   کفپوش کابین آسانسور   کفپوش کابین آسانسور متناسب با نوع و طرح داخلی کابین تعیین می‌گردد. تعیین کفپوش مطلوب برای کابین یکی‌از

ادامه مطلب »
کوبیک چیست؟

کوبیک چیست؟

کوبیک چیست؟     کوبیک چیست؟   کوبیک چه می باشد؟ کوبیک نوعی سنگ میباشد که از سالیان پیش برای سنگ فرش خیابان ها ،

ادامه مطلب »
انواع سنگ مشکی

انواع سنگ مشکی

انواع سنگ مشکی   انواع سنگ مشکی انواع سنگ مشکی و کاربردآن سنگ گرانیت یکی‌از بزرگترین سنگ های ساختمانی مو جود در سطح زمین است.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *